Wat voor content kan er op narrowcasting schermen worden afgespeeld

Narrowcasting content kan verschillende vormen van multimedia zijn. Dit kunnen bijvoorbeeld foto’s, flyers, video’s of slideshow presentaties zijn.

schermen

Daarnaast zijn er verschillende doelstellingen die met de bewuste content bereikt kan worden. Dit bepaald dan weer de inhoud van de multimedia vormen. Deze beschrijving van de content die op narrowcasting schermen afgespeeld kan worden is misschien een beetje vaag.

Vandaar dat we in dit artikel een aantal voorbeelden zullen noemen van content vormen die je kan gebruiken.

Promotionele content

De meest voorkomende vorm van content die op narrowcasting schermen wordt afgespeeld heeft een promotionele doelstelling. Dit kan bijvoorbeeld het promoten van bepaalde producten, diensten of acties zijn. Doordat bij narrowcasting men zich kan richten op een kleine groep mensen die op een bepaalde locatie zijn kan je in deze content ook specifieke instructies geven. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van de locaties waar producten in een winkel te vinden zijn. Of het instrueren om het personeel naar meer details van een bepaalde actie te vragen.

Informatieve content

Een ander doel dat narrowcasting content kan vervullen is mensen van informatie voorzien. Informatieve content die bijvoorbeeld nuttig is voor het personeel. Je kan hen op de beeldschermen op de hoogte brengen van het laatste nieuws binnen een bedrijf. Wie van het personeel er jarig is of interne vacatures waarop zij kunnen reageren.

Een informatieve doelstelling kan ook worden ingezet naar klanten toe. Denk dan bijvoorbeeld aan een video die de werking en resultaten van een bepaald product laten zien. Het resultaat hiervan kan zijn dat mensen een product eerder kopen.

Content om te vermaken

wachtkamer

Ook in de wachtkamer kunnen schermen geplaatst worden.

In sommige gevallen kan de content op narrowcasting schermen ook dienen om mensen te vermaken. Bedrijven die bijvoorbeeld een wachtkamer hebben waar mensen moeten wachten totdat zij geholpen kunnen worden. Om deze wachttijd meer aangenaam te maken kan je op de schermen vermakelijke content laten zien.

De mensen zullen zich dan kunnen vermaken zodat zij het minder erg vinden om op hun beurt te wachten. Overigens kan de vermakelijke content ook tegelijk informatief of promotioneel zijn. Een uitleg van verschillende diensten die worden aangeboden is een voorbeeld van dit soort content.